3 min read
15 Apr
15Apr

متن کامل نامه بابک زنجانی به نمایندگان مجلس



پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مدتی پیش بابک زنجانی متهم بزرگ نفتی و بدهکار بزرگ بانکی، نامه‌ای به نمایندگان مجلس نوشت و در مورد اتهامات خود توضیحاتی ارائه کرده است. این نامه قبل از آغاز دادگاه‌های رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی نوشته شده است. پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم متن کامل این نامه را منتشر می‌کند و قطعا اعتقاد دارد که محتویات نامه مورد تایید این پایگاه خبری تحلیلی نیست و صرفا جهت اطلاع‌رسانی اقدام به انتشار آن خواهد کرد. زنگنه در مورد این نامه سکوت کرد و گفته با نامه بابک زنجانی به نمایندگان مجلس کاری ندارد و بایک زنجانی باید بدهی خود به وزارت نفت را بدهد.

متن کامل نامه بابک زنجانی به نمایندگان مجلس

بسمه تعالی


۹۴/۴/۱۳
رونوشت: دادستان محترم تهران
جناب آقای دکتر جعفری


وکلای محترم مجلس شورای اسلامی ایران٬

با عرض سلام و احترام و ادب


ضمن تشکر از همه شما برادران محترم که بعنوان وکیل مردم و حسن مسوولیت پذیری خود توجه خاص به پیگیری پرونده و دانستن حقایق را دارید و این روند تلاش چه به سود من و چه به ضرر من نشان میدهد چشمان شما باز است و به مسایل دقت میکنید و این حسن خوب و بزرگی است .
وکلای محترم من با توجه به روند اقتصادی و نوع تلاش خود سعی کردم از دولتی ها و سیاسیون دور باشم و کاری کنم که هیچ وقت نیازم به آنها نباشد و این روند تا برج ۱۳۹۱/۳ و ورود یک از شرکتهای خارجی مربوط به وزارت نفت به نام شرکت HK با مجموعه های خارجی من ادامه داشت و کسی از نام بابک زنجانی و مجموعه آن مطلع نبود و روند خوب و بزرگی را برای رشد خود و کشورش در پیش داشت . با ورود این شرکت و تبادل مالی اتفاقاتی دست به دست هم داد که نتیجه آن وضعیت امروز من میباشد. من به واسطه شرکت HK مجبور شدم به مشکلاتی برخورد کنم که برای حل آن مشکلات نیاز به صحبت با مسوولین کشور شد. آقایان محترم من درتمام عمرم نه رشوه داده ام و نه باج٬ رشوه نداده ام چون معتقد بودم من نباید کاری کنم که نیازم به کسی باشد که بخواهد برای زندگی و کارم تصمیم بگیرد و باج ندادم چون احساس نمیکردم کسی قدرتمند تر از خداوند باشد که بخواهد در مقابل کارهایم باجگیری کند و شما در کل زندگی من چنین چیزی را نخواهید دید.


متاسفانه حضور من با مسوولین دولتی و مجلس دارای حاشیه بود که من جز تاسف خوردن کاری نمیتوانستم انجام دهم. من جمعا ۴ بار به مجلس آمده ام٬ ۲ بار به دعوت کمسیون انرژی صحبت کردم به موارد زیادی اشاره کردم و اینکه به عنوان درد دل به نمایندگان محترم گفتم در این مدتی که شرکت HK و اتفاقات آن پیش آمده آنقدر وزارت خانه ها و دستگاهها مرا صدا میکنند و سوال و جواب میکنند که من مثل کارمند آن وزارت خانه شده ام و انگار آدم آنها هستم ٬ دیگر از مسوولیت اقتصادی خود دور شدم و این حرف را شما برادران به گونه ای عنوان فرمودید که من گفته ام آدم چند وزارت خانه هستم.

دومین دیدار من با کمسیون و توضیحات یک برادر دیگر که به یاد ندارم چه کسی بود عنوان کرد من وکیل خود را به ایشان برای ایجاد روابط نادرست معرفی کردم در صورتی که من هیچ وکیلی نداشتم و من کاری نزد آن وکیل ( نماینده ) نداشتم و یا ایشان مسوولیتی در روند کار من نداشته که بخواهم به او پیشنهاد بدهم لذا این گونه حواشی باعث دور شدن من از مسوولین بود. آقایان محترم من نه امنیتی هستم نه دولتی٬ من از جنس مردم هستم و به هیچ حزب و دولتی وابسته نیستم . من هم مثل تمام مردم به دولتهای کشورم احترام میگذارم و برای من فرقی نمیکند که کدام دولت روی کار است این تفاوتها برای کسی مهم است که چیزی ندارد و برای بدست آوردن جایگاهی چه پولی چه مالی به هر در و دیواری میزند و دنبال یار کشی است.

آقایان محترم من از جنس مردم عادی هستم که فرزند این کشور است و جز نام کشورش و اصل ولایتش به هیچ چیز دیگر فکر نمیکند ولی این دلیل بر اینکه من کار نکنم و ثروت اندوزی نکنم نیست . تفاوت من برای ثروت اندوزی در این است که من برای فعالیت اقتصادی خود در چهارچوب قوانین از کسی نباید اجازه بگیرم و هر راهی که به موضوع من نزدیک باشد را پیگیری کنم ٬ ولی مسوولین باید حتی برای ثروت اندوزی و راه درست عملکرد خود اجازه بگیرند٬ پس من چرا باید با مجموعه ای که حتی اجازه خودش را هم ندارد نزدیک باشم و از او کمک بخواهم ؟

هر کسی در کار خود به نحوی تلاشهایی میکند وثروتمند میشود ٬ یکی با فکر یکی با تولید٬ یکی با کار بدنی٬ یکی با ایده وغیره و هر کس یک سقف آرزوهایی و چشم اندازی را دنبال میکند. آقایان محترم من به عنوان یک ایرانی و فرزند این کشور در قبال روزهایی که پدران ما برای حفظ این کشور جان خود را از دست دادند و خانواده های که تا امروز به واسطه آن روزها هزینه های بزرگی متحمل شدن مسئول هستم٬ ولی قدرت و اندازه مسوولیت من به اندازه خودم میباشد و سعی میکنم هر چیزی که به نفع کشورم باشد را دنبال کنم. آقایان محترم من یک تاجر و بازرگان حرفه ای هستم و میدانم چه میخواهم و چه میکنم٬ به کارم هم مسلطم و اگر اشتباه کنم پای اشتباه خود خواهم ایستاد و یک مومن واقعی ام و برای حل مشکل خود حاضر به انجام هر گار و حاضر به اذیت افراد بیگناه نیستم . من معتقدم من نه تنها مفسد نیستم بلکه بزرگترین خدمتها را به کشور کرده ام و به عملکرد خود افتخار میکنم و جز خداوند از هیچ کسی هراس ندارم و اگر روزی در این راه کشته شوم خودم را شهید میدانم.

شما برادران محترم هیچکدام مرا نمیشناسید و شناخت شما شناخت رسانه ای است . از من فقط میدانید که یک مرد چهل ساله دارای بیش از پنچاه شرکت داخلی و خارجی است و ثروت زیادی را دارد که احتمالا این ثروت با کارکردن حاصل نشده و حاصل یک رانت و یا دزدی است و شناختی دارید که این شخص رانت و دزدی خود را در دوران آقای احمدینژاد بدست آورده و حتما به نحوی به او و یا اطرافیان او نزدیک است٬ شناختی دارید که این شخص ۴ میلیادر یورو به بانک مسکن داده و آنرا به تامین اجتماعی داده و ته آن جنجالی شده که آقای احمدینژاد در مجلس در آن به نفع خود استفاده کرده ٬ شناختی دارید که این شخص ۳/۵ میلیادر یورو به یک موسسه مالی اعتباری داده و به واسطه آن هزار میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی برای خرید املاک شهرداری صادر کرده ٬ شما شناختی دارید که او از وزارت نفت بیش از دو میلیارد یورو نفت خریده و پول آنرا نداده و همه اینها برای اینکه یک شخص مفسد باشد کافی است ولی هیچکدام شما عزیزان به عنوان وکیل مردم یک بار صدا نکردید و پیگیری نکردید که واقعیت موضوع چیست؟

به جای آنکه سوال شود و تحقیق شود به این اطلاعات رسانه ای توجه کردید و در نامه ای به سه قوه محترم من را جرثومه فساد معرفی کردید و به مردم گفتید من جرثومه و مفسد و متخلف هستم. در جلسه حضر ت آقا با مسوولین من دیدم که ایشان به مسوولین گوشزد میفرمودند که هر حرف٬ هر نوشته و هر کار ما هرچند کوچک نزد خداوند مورد سوال قرارد میگیرد و باید در خود نگاه ویژه کنیم.


امروز که شما برادران بعد از ۱۹ ماه اسارت من برای دانستن واقعیت ها آمده اید مسوولیت بزرگتری به عهده خواهید گرفت و بدانید که خداوند از بین ۸۰ میلیون نفر این مسوولیت را به شما داده که یا مورد آزمایش قرار گیرد و یا آنقدر نزد او محترم بوده اید که این وظیفه به شما سپرده شده . من به شما برادران اثبات میکنم که این جورثومه فساد جز خدمت به کشورش و اعتقاد به ولایتش هیچ تخلفی نکرده و فقط مورد یارکشی گروهها شده و هرکس میخواهد بگوید من مسوولی بهترم و قبلی بدترند و هرچه بزرگتر جلوه دهد فکر می کند مردم به او اعتماد بیشتری می کنند.
آقایان همانطور که عرض کردم من از جنس مردمم٬ نه دولتی هستم نه امنیتی که بخواهم حرفی را پنهان کنم. من هیچ پشت پرده ای ندارم و از هیچ کس جز خداوند و علم و دانش خودم کمک نگرفته ام. به هر موضوعی فکر می کنم و توجه می کنم. امروزه دنیای ما دنیای تکنولوژی است و هر کس بی سوادتر باشد عقب تر خواهد بود٬ ما نمیتوانیم سنتی عمل کنیم هیچ مسئولی نمی تواند کشور و مسائل روز را با ۱۰ سال پیش مقایسه و اداره کند و خیل زود شکست می خورد. زمان آنروز که مردم شمشیر و زره به دست به جنگ می رفتند تمام شده امروز تکنولوژی و فکر برتر برنده است.


من ۶ سال پیش برای خرید یک دستگاه حفاری نفت به چین رفته بودم و این دستگاه را وزارت دفاع چین می ساخت و از او خریداری کردم که امروز همه می بینیم که خرید ۶ سال پیش من چقدر مفید واقع شده. در ان زمان من از موزه و نمایشگاه صنایع دفاع چین بازدید کردم و دیدم در آنجا فشنگ و مهمات جنگی ساده ای چیده شده و کنار آن بیوتکنولژی نوشته شده سوال کردم یعنی چی این کلمه؟ آنها گففتند ما در جنگ ها سعی می کنیم به دشمنمان به صورت رایگان و از طریق مجموعه هایی به عنوان دوست به انها مهمات برسانیم و سربازان دشمن به محض اینکه دست به این مهمات می زنند و از ان استفاده میکنند دچار کم آبی در بدن می شوند و ظرف ۷۲ ساعت انقدر آب می خورند و یا حالت تشنگی می گیرند که از بین می روند٬ آقایان ما در عصر خاصی زندگی می کنیم و دیگر قادر به جنگ با روش قدیم نیستیم.


من در سال ۱۳۸۰ اولین شرکت خود را ایجاد کردم تا سال ۱۳۹۰ بیش از ۶۰ شرکت در داخل و خارج درست کرده ام که همه این شرکتها با دستان خودم شکل گرفته و نه مربوط به دولت و اصل ۴۴ و رانت و غیره نبوده و همه شرکتها به نحوی به یکدیگر متصلند و از هم کمک میگیرند. من اقتصاد مقاومتی که شما ۲ سال است از آن نام می برید را ۱۰ سال است اجرا می کنم و هر شرکت نیاز شرکت دیگر را تامین می کند ما حتی وقتی متوجه شدیم در کشور برای گرفتن وام باید روابط خاص ایجاد کرد تصمیم گرفتیم نیاز مالی بانکی خود را هم از کشور قطع کنیم و روی پای خود باشیم اما نه با رابطه و رانت و مسوول بلکه با فکر و تدبیر٬ بلکه با مطالعه و تحققیق.
آقایان محترم من همه اموالم مربوط به قبل از ۱۳۹۱ است در صورتیکه وزارت نفت برج ۱۳۹۱/۳ با مجموعه من فعالیت کرده و هیچ وقت روند کار از آینده به گذشته نمی رود.
آقایان محترم در هیچ جای دنیا وکلای مجلس به دولتها اجازه نمی دهند مردم کشور را به جرم اخلال در نظام اقتصادی بازداشت کنند چون که مردم که قدرتی را برای اخلال کردن ندارند و وسیله ای برای ایجاد اخلال ندارند و اگر فسادی بوجود می آید مربوط به یک مسوول می باشد که فکر نکرده و اموال دولت را از بین برده.
منٍ مردم که دنبال سود هستند و چه میدانند آن مسول باید از چه کسی اجازه بگیرد و قانون او چیست؟ قانون مردم قانون مدنی است و به او یاد داده اند کار کن در چهارچوب و اگر حق کسی را از بین ببری و دزدی کنی و غیره مورد محاکمه قرار میگیری ولی به او نمی توانند بگویند در نظام اقتصادی کشور اخلال کردی و این حرف بسیار خنده دار است که یک شخص بتواند یک نظام را مورد اخلال قرار دهد! پس این یعنی یکسری دستگاه و مسوول وجود دارند که از مسئولیت خود به دورند و باید در خود عیب را پیدا کرد. شما در چین که به عنوان بزرگترین کشور مبارزه با فساد اقتصادی به شمار می رود نخواهید دید که سرمایه گذاران و مردم را به اسم فساد اقتصادی بازداشت کنند مسئولی که مسئولیت به عهده می گیرد کارش انقدر سنگین است که باید مشاور حقوقی٬ قانونی٬ اقتصادی داشته باشد و دقت کند که چه می کند و اگر مورد تخلف شد فساد را با او ارزیابی می کنند که دولت عقب تر از تکنولوژی و روز است و با او برخورد می کنند٬ اما در کشور ما مسئول پاک٬ مومن٬ با خدا اما بی سواد چگونه می تواند مسئولیت را به عهده بگیرد و باعث زیان به کشور می شود و چون آدم خوبی است با او کاری ندارند و مردم می شوند مقصر اصلی.


در موضوع آتش سوزی شین آباد که بچه ها آتش گرفته بودند مدتها گذشت٬ من به عنوان یک هم وطن گفتم حاضرم به آنها کمک کنم و هزینه آنها را بپردازم شما در سایتها ببینید که مسئولین چگونه به من پاسخ دادند که ما خودمان انجام می دهیم و تو که معلوم نیست پولت از کجاست و میخواهی خودت را با این بشوری دخالت نکن. من سکوت کردم ولی در اول مهر از وزیر محترم آموزش و پروش پرسیدند برای اینکه دوباره در مدارس بچه ها آتش نگیرند و خسارت نبینند امسال چه کرده ای؟ جواب این بود ؛من همه را بیمه کرده ام؛ یعنی همه با خیال راحت بسوزند.

شما برادران در مجلس از صبح تا شب تلاش می کنید برای یک کشاورز یا برای یک صنعت گر شرایطی را فراهم می کنید که او به بانک برود و وام بگیرد و چرخه را به حرکت بیندازد و تلاش هم می کنید این اتقاق می افتد و کشاورز و صنعتگر وام را می گیرد٬ ولی اینجا او رها می شود یعنی وزارت کشاورزی نمی گوید آقای عزیز امسال در فلان شهر شما سیب زمینی و گندم و شما کاهو بکار و روش های درست به او گفته نمی شود و او می کارد و می بینیم که از روی جهل تولیدی را درست کرده ایم که مشتری ندارد یا آنقدر کم است که باعث افزایش قیمت می شود و یا آنقدر زیاد است که کشاورز و صنعت گر زیان می بیند و نمی تواند وام خود را پرداخت کند و وقتی وام را ندهد می شود بدهکار بانکی و دولت دیگر می آید و او را به عنوان بدهکار بانکی و مفسد اقتصادی به زندان می برد و این است چرخه زندگی در ایران.

در ژاپن وقتی سرویس مدرسه چپ شد و بچه ها کشته شدند وزیر آموزش و پرورش خود کشی کرد چون می دانست اگر زنده بماند او را خواهند کشت٬ در استرالیا وقتی کشاورزان محصول خود را نتوانستند بفروشند ٬ وزیر خود را از بالای برج پایین انداخت چو میدانست اشتباه او زندگی هزاران نفر را از بین برده٬ شما در ایران می بینید که بازی فوتبال تراکتور سازی باعث چه حوادثی در کشور می شود و امکان هر کار امنیتی ٬ امکان کشته شدن جوانان مردم به وجود آمد و وزیر ورزش سرش را بالا می گیرد ما پیدا کردیم مقصر که بوده ٬ پسر مربی انگشتش را به شماره ۲ نشان داده و مشکل انگشت پسر مربی بوده ٬ کسی به او نگفت تو مسئول برگزاری بودی ٬ تو و مدیر کل های تو از روی بی سوادی خطا کردید٬ مشکل انگشت پسر مربی است ؟

آقایان ما هیچ وقت موفق نمیشویم چون مسوول مشکلات را مردم میدانیم و مسوول شدن در ایران فقط یک جایگاه است و اگر مسوول ماهها هم نباشد اتفاقی نمی افتد چون کاری انجام نمیدهد. مسوول در ایران یک تعریف دارد٬ آنکه هر جا مسوول شدی برو به دنبال مشکلات دوره قبل و فساد آنها را بگو٬ این کفایت میکند و تو بهترین مسوولی.

در وزارت نفت وزیر محترم آقای زنگنه وقتی آمد میتوانست یکبار مرا ملاقات کند و مشکل را جویا شود و همین کاری را که من در بازداشت انجام میدهم در آزادی و بدون سر و صدا هم میشد توافق کرد ولی به نظر من یک وزیر با تجربه که دنبال حاشیه می رود دنبال حل مسئله نبوده ٬ بر فرض مثال نخواستی دخالت کنی و کار را به قوه قضاییه داده ای ٬ اینکه هر روز مصاحبه کنی زنجانی به هر ایرانی ۱۱۰ هزار تومان بدهکار است و کار قاضی و قضاوت را انجام می دهی در صورتیکه هنوز ایشان نمی دانند حساب کتاب وزارتخانه اش با من چه هست ؟ یک روز می گوید زنجانی ۲/۸ میلیارد یورو بدهکار است یک روز می گوید ۲/۵ میلیارد بدهکار است و اصلا موضوع را نمی داند و اطلاعات او هم رسانه ای است چگونه میتواند کمک کند.

“آقای وزیر هر حرف و عمل ما نزد خداوند سوال می شود “


البته این اتفاقات در دولت قبل هم بوده٬ آقای احمدینژاد برای هر پروژه ای رفت و کلنگ زد که بگوید چقدر مردمی هست اما وقتی من در مصاحبه با تلوزیون BBC
گفتم موضوع تامین اجتماعی دروغ بوده و اهمیت نداشته٬ منی که ۲۲ فروند هواپیما به کشور وارد کردم و قشم ایر را راه اندازی کردم و خدمت کردم٬ به معاونینش و وزرا نامه زد که کسی در افتتاحیه شرکت نکند حتی به رئیس هواپیمایی کشوری هم گفته که نرود٬ و خدا را شکر که من نیازی به هیچکدام ندارم و مثل مردم امیدم خداوند است و این کشور با معجزه و صدقه سر حضرت آقا روی پا است و بس .


و اما اصل موضوع٬ آقایان من برای ثروتمند شدن از فکرم استفاده کردم و نسبت به تحصیلاتم تلاش کردم٬ از سال ۱۳۸۰ مجموعه هایی را ایجاد کردم ٬ در سال ۱۳۸۴ متوجه شدم اگر منابع پولی نباشد نمی توانم ادامه دهم٬ لذا تصمیم گرفتم وام بگیرم و وقتی دیدم مورد تمسخر بانکها قرار گرفتم تصمیم گرفتم راهکار درستی پیدا کنم که نیازمند منابع مالی بانکها نشوم و سودهای آنچنان ندهم و تصمیم گرفتم برای اینکه وضعیت مالی شرکتهای من در یک محل کنترل شود و وضعیت مالی آنها را سر و سامان دهم مجموعه ای به نام اس سی تی بانکرز داشته باشم که این مجموعه کنترل منابع را در مجموعه ها به عهده بگیرد و با تحقیقات زیاد به راهکارهای نوین و درستی رسیدم.

برای اینکه بتوانم راهکار اصولی این مجموعه را راحتر قابل فهم شما برادران کنم لازم است اینگونه مثال بزنم که دنیای مدرن و سود ساز به چند محور حرکت می کند ۱- تکنولوژی ۲- اختراعات ۳- سرمایه گذاری

برای رسیدن به این پیشرفت کشورهایی چون آمریکا و اروپا سعی می کردند در گذشته با نفوذ خود پول خود را به عنوان یک عامل تاثیر گذار در کشورها ترویج دهند و حاصل آن این شد که هر کشور که با آنها هم سو نشود٬ این عامل را در کشور تغییر دهند و تاثیر گذار شوند تا اقتصاد آنها هم سو نشود این عامل را در کشور تغییر دهند و تاثیر گذار شود تا اقتصاد آنها هم سو شود. برای این اصل جنگهای فراوان و جاسوسی های زیادی را در کشورها انجام دادند ولی امروز وجود تکنولوژی و فکرهای جدید اصل جنگ و جاسوسی را عقب برده ٬ چون که کشور به این دلیل جنگ می کند که سود بیشتری ببرد٬ به این دلیل جاسوسی می کند که راهکارهای مالی بیشتری پیدا کنند و منافع ببرد و امروزه این عوامل فقط به صورت نمادین و سنتی تبدیل شده و برای سرکار گذاشتن مردم کار میکند. اما بهترین راه برای جذب پول کشورها یک پارچه کردن سیستم مخابراتی و سیستم بانکی است که اگر این اتفاق هر چه زودتر شکل بگیرد بیشترین منابع مالی کشورها در دست ابرقدرتها خواهد بود و به راحتی می توانند کشورها را هم سو کنند و در صورت مخالفت با یک حرکت کوچک٬ بدون جنگ و خونریزی آن کشور را به زانو درآورند.


شما امروز مشاهده می کنید نرم افزار VIBER٬ ,WHATSAPP و غیره روی گوشی ها نصب میشود و شما مجانا و ساعتها می توانید بدون اتصال به مخابرات و پرداخت هزینه و به وسیله اینترنت صحبت کنید و عکس بفرستید و پیام ارسال کنید٬ اما دلیل این چیست؟
کارشناسان ما با کارشناسی های اشتباه مسئولین را به بیراه می برند و عمده کار این نرم افزارها را جاسوسی میدانند و چنان کارشناسانه دفاع میکنند که مسئولین را موظف کرده اند برای فیلتر کردن و استفاده های آن کار را به مجلس و تصمیم گیری و دفاع ببرند در صورتیکه جاسوسی شاید نکته کوچک آن نرم افزار باشد که هر چند که نیازی به اینگونه جاسوسی وجود ندارد . اصل این کار جایگزینی این نرم افزارها به جای اپراتورهای تلفن است و حذف مخابرات در کشورها ست ٬ در ۵ سال آینده اطراف زمین پر از ماهواره های ارسال خط اینترنت خواهد بود و مردم بدون واسطه مخابرات به صورت وایرلس به این ماهواره ها وصل می شوند و بدون فیلتر و مستقیم از اینترنت استفاده می کنند . لذا کل اپراتورهایی مثل ایرانسل٬ همراه اول٬ رایتل و غیره بلا استفاده می شوند و هر کس بدون سیم کارت با اتصال به اینترنت می تواند به راحتی از خدمات آن نرم افزار استفاده کند و از حالا آنها برای بازاریابی و گرفتن مشتری شروع کرده اند و ما هم به جای اینکه نرم افزاری درست کنیم و تبلیغ کنیم که همه ایرانی ها از آن استفاده کنند دنبال راهکارهای غیر کارشناسانه هستیم.



در سیستم پولی هم چنین اتفاقی وجود دارد ٬ شما به زودی حذف بانکهای مرکزی کشورها را از سیستم پولی خواهید دید. بانک مرکزی در آینده نزدیک نقش شرکت حسابداری دولتها را دارند و آنها هم مثل مردم در سیستم پولی فقط مشتری خواهند شد. هم اکنون در دنیا نرم افزارهایی مثل mastercard, visa, courier, mastro, American express و غیره را می بینید که این وظیفه ها را به عهده گرفته اند .
آنها کارت بانکی را در اختیار مشتری قرار می دهند که کارت آنها دارای اعتبار است و کمترین آن ۱۰ تا ۵۰ هزار دلار است و این کارت مجانا توسط بازاریابها به دست مشتریان داده میشود و اعلام و تشویق به مصرف این اعتبار می کنند و مشتری پس از استفاده از این کارت اعتباری که در تمام دنیا کار میکند متعهد میشود وجه براشت شده را ظرف ۵۹ روز به شرکت اعتبار دهنده بازپس بدهد. این کار باعث می شود مردم پول های موجود را جمع آوری کنند و از طرفی با این امکان وامی در اختیار دارند که ۵۹ روز مجانا در اختیار آنها است و اقتصاد آنها در یک کارت جمع میشود ٬ پس به زودی می بینید که دیگر مانند آن تلفن همه محتاج آن سیستم مالی شده اند . یک دولت الکترونیک هم تشکیل می شود و مردم را که دنبال سوء استفاده از باشد را از خدمات اجتماعی مثل آب و برق ٬ اینترنت ٬ مدرسه و غیره محروم میکند و نیازی به قوه قضاییه هم ندارد.


این شرکتها برای اینکه خدمات خود را به مردم برسانند با بانکها قرارداد میبندند و به بانکها میگویند توی بانک ۵۹ روز بعد پول را از مردم بگیر و من از تو ۶ ماه بعد میگیرم و یا طبق قرارداد یکسال بعدی میگیرم و بانکهای دنیا دنبال استفاده از این اعتبار هستند و هر کس بیشتر کار کند بیشتر اعتبار دریافت میکند.

من بابک زنجانی٬ با ایجاد بانک و وصل شدن به این سیستم شتاب بین المللی در ۳ مرحله از سال ۸۴ تا ۹۰ ٬ ۱۵ میلیارد یورو اعتبار جذب کردم ٬ هر مرحله ۵ میلیارد یورو و زمانی این اعتبار قابل بازپس گیری میشد که من از این اعتبار استفاده کنم و آن را هزینه کنم و اگر مصرف نمیکردم فقط به عنوان یک اعتبار باقی می ماند ٬ همانند تلفن های شارژی که شما اعتباری را میگیرید و وقتی حرف بزنید از آن اعتبار کسر و باید پرداخت شود . لذا من برای مصرف این اعتبار مجبور بودم به هر نحو آنرا هزینه کنم .


آقایان من از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ برای بانکهای ملی٬ صادرات٬ ملت ٬ توسعه صادرات٬ سرمایه ٬ مسکن ٬ پارسیان و غیره سیستمی را نصب کردم روزانه ۳۰۰ حواله جمعا ۳۶۰۰۰ حواله خارجی انجام داده ایم که معادل آنرا در کشور تحویل و سرمایه گذاری کرده ام . من از طریق این سیستم ارز قابل انتقال ارسال کرده ام و آنها ارز داخلی و غیر قابل استفاده به من داده اند که من عین آنرا در کشور سرمایه گذاری کرده ام ٬ آقایان من با این سیستم ۲۲ فروند هواپیما خریداری و به کشور انتقال داده ام ٬ آقایان من یک دستگاه رک حفاری دریایی خریداری کرده ام ٬ آقایان من به قرارگاه خام النبیاء سپاه قرب نوح بیش از ۲۰۰ میلیون یورو پول قرض دادم و ۲ سال طول کشید تا آنرا پس گرفتم و کماکان ۳۰ میلیون یورو طلبکارم ٬ آقایان من با این سیستم پل صدر را سرمایه گذاری کردم و واردات قطعات آنرا انجام دادم و بعد از ۲ سال به جای پولم تراکم به من دادند و مجبود به ساخت پروژه ایران زمین شدم٬ آقایان من جرثقیل های غول پیکر برای سپاه خریدم و در اختیار آنها قرار دادم و پول آنرا یک ساله گرفتم ٬‌گوشت ٬ مرغ٬‌ گندم٬ جو٬ ذرت خریدم و به قیمت دولتی در اختیار مسئولین گذاشتم ٬ ساخت هتل و کشتیرانی ٬ خودروهای نفت کش و صدها پروژه را ایجاد کردم ٬ برای حج و زیارت که پول را زیر گوسفند می بستند و پول برای زائرین به مکه می بردند پول را در بانکهای عربستان انتقال دادم و پول آنرا گرفتم و در ایران سرمایه گذاری کردم ٬ و من در کشور ترکیه٬ تاجیکستان سرمایه گذاری های درستی کردم که منافع آن برای سربلندی کشورم بود ولی من هر چه هزینه کردم این ۱۵ میلیارد یورو تمام نمی شد . کل مصرف پولی که انجام داده ام بیش از ۲/۵ میلیارد یورو بود که با قیمت ۱۲۰۰ تومان تبدیل شد و در کشور سرمایه گذاری شد و شما می بینید که من همه اموالم مربوط به قبل از ورود شرکت HK (نفت) است . من برای اینکه پول بیشتری به ایران بیاورم این اعتبار را بین بانک مسکن و بانک مالی اعتباری توسعه تقسیم کردم . ۵ میلیارد یورو از این اعتبار را به بانک مسکن داده ام و از او خواستم ۴ میلیارد یورو را به تامین اجتماعی بدهد که من بجای آن شرکتهایی را بگیرم و در هلدینگ جای بدهم و ۳/۵ میلیارد یورو آنرا به موسسه مالی توسعه داده ام و در ازای آن ۸۰۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه گرفتم و به شهرداری دادم که مجموعه های آنرا خریداری کنم . پس من وظیفه ام را به عنوان یک تاجر و یک ایرانی برای خدمت به کشورم درست اجرا کردم و هیچ تخلفی نکرده ام و هیچ کدام از شما مرا نمی شناختید و در آرامش این اتفاق شکل گرفته است . اما زمانی که کشور به مشکلات فراوان وارد شد سعی کرد از مجموعه من استفاده بیشتری کند و من هم فکر میکردم که باید کمک کنم.
سال ۱۳۸۸بانک مرکزی ایران مورد تحریم قرار میگیرد و حساب های او در تمام دنیا بسته شد و دیگر با فروش نفت نمی توانست پولی در حساب خود دریافت کند مجبور شد به وزارت نفت ماموریت بدهد که پول نفت را در حساب نفت در خارج بماند و به دستور بانک مرکزی آن مبالغ هزینه شود پس از چند ماه وزارت نفت هم در لیست تحریم قرار گرفت و مسئولین تصمیم گرفتند پول نزد خریداران خارجی بماند و آنها هزینه کنند ٬به دستور بانک مرکزی ایران و بعد از ارسال نفت به آنها و طلب از آنها متوجه شدند آنها حاضر به پرداخت نیستند و درست هم میگفتند که اگر خارج از سیستم شرکت پولی پرداخت شود جنبه پولشویی پیدا میکند فلذا امروز میبینیم که شرکتهای خارجی بدهکارند و چیزی در دست نداریم جز یک حساب دفتری .


تصمیم دیگر گرفته شد که با چند کشور صحبت کنند و بانک مرکزی بصورت دفتری حسابی باز کند و نفت را به انها بفروشد و حساب دفتری طلب ایران را نشان و منعکس کند و ایران از آن کشورها به جای پول کالا وارد کند و میبینیم که هند ٬ کره جنوبی٬ پاکستان ٬ ترکیه از جمله این کشورها هستند و ما نفت میدهیم و طبق قرار به جای پول کالا وارد میکنیم و خوشحال هم هستیم که مکار بزرگی انجام داده ایم و هر روز اعلام میکنیم بیشتر صادرات داریم و اهمییت کار مسوولین.

دوباره کاشناسان بیسواد تری آمدند و نظر دادند که شرکتهای کاغذی در آن کشورها ایجاد شود و به اسم صادارت کالا به ایران پول را بگیرند و به جاهای مختلف حواله کنند ٬ با این کار همینکه سه حواله ارسال میشد کشورهای ذینفع میگفتند این پولی که حواله کردی جای آن چه گرفته ای؟ و این خود یک پولشویی است و آنها را مورد اذیت قرار دادند و پولهای آنها توقیف شد.

وزیر نفت به جای کار نفتی دنبال خرید مرغ بود و هر کس یک مهندسی میکرد و چنان همه صحبت میکرند که آدم به شعور خودش هم شک میکرد. بر حسب عملکرد من در خصوص انتقالات و واردات و صدور ال سی و عملگرد خوب مجموعه ما ٬ شرکت HK مربوط به وزارت نفت که در هنک گنگ به ثبت رسیده بود تقاضای افتتاح حساب بانکی در بانک مالزی اینجانب را نمود. از آنجاییکه من حاضر نبودم با مجموعه های دولتی کار کنم با توجه به اینکه شرکت خارجی بود و اسمی از وزارت نفت و ایران در آن نبود اجازه افتتاح حساب را به آنها دادم. آنها در ۳/ ۱۳۹۱ حسابی باز کردند و برای اینکه در حساب خود پول واریز کننداز من راه کار خواستند.


آنها گفتند پول نزد بانک مرکزی ایران دارند و به من گفتند به جز مصرف در ایران و آن کشورها برای واردات کالا این پول هیچ مصرف دیگری ندارد و من گفتم پول را به شرکت SCT بنکرز من در ایران به عنوان کارگزار بانک مالزی بدهید و من عینا وجه المثل آنرا به هر حساب بخواهید واریز میکنم. آنعا از برج ۳ / ۱۳۹۱ تا برج ۱۰/۱۳۹۱ مبلغ ۱/۵ میلیارد یورو در ایران داده اند و عینا وجه المثل آنرا در حساب مالزی که خواسته آنها بود دریافت کرده اند و از کل این مبلغ ۸۰۰ میلیون یور به پیمانکاران و افراد مختلفی که در نظر آنها بود دستور پرداخت داده شده و ارسال گردید. آنها اگر این مبالغ را در هر حسابی میخواستند قابل پرداخت بود و مشکلی وجود نداشت و انجام وظایف ما طبق خواسته آنها بوده است. لذا اگر ایرادی دیده میشد در طول آن هفت ماه چرا عنوان نشده و حال که دولت عوض شده ایران وارد میکنند؟
از طرفی ما در بازار تهران گاریهایی را میبینیم که افراد زحمتکش به عنوان حمال برروی آن کار میکنند ٬ اگر با آن شخص طرح دوستی و رفاقت بریزیم و روزی از آن رفیق ۱۰۰ هزار تومان بخواهیم به عنوان دستی٬ از ما چک یا نوشته و یا ضامنی را میخواهد٬ چگونه است که بانک مرکزی و وزارت نفت ۱/۵ میلیارد یورو بدهند و امروز بفهمند اشتباه کرده بودند؟


موضوع بعدی در خصوص این بانک موضوع نفت میباشد. من شرکتی در مالزی داشتم که این شرکت در عراق و مالزی کار نفتی انجام میداد و آن دستگاه حفاری دریایی هم که شش سال پیش خریداری شده مربوط به این شرکت است و این شرکت چاههای مالکیتی در تاجیکستان دارد که استخراج نفت انجام میداده ٬ و کل گازوییل تاجیکستان را از عراق بعهده داشت ٬ لذا این شرکت به نام ISO با شرکت HK به توافق میرسد که از ایران هم نفت خریداری کند . شرکت HK برای فروش نفت پیش فاکتوری صادر میکند که در آن پیش فاکتور نوع کالا ٬ مقدار٬‌قیمت و آنالیز و نوع فروش را تعریف کرده و برای فروش تقاضای ال سی مدت دار کرده و تقاضا کرده مبلغ ال سی به حساب او در بانک مالزی واریز شود ٬ لذا او می توانست کشور دیگر بانک دیگر را انتخاب کند .


شرکت ISO مربوط به من که او را وادار نکرده بود ٬ از طرفی ال سی صادره قبل از ابلاغ به عنوان پیش نویس به انها ارسال شده و اداره حقوقی و صاحبان فن آنرا تایید و امضا کرده اند و پس از آن ال سی ابلاغ شده است ٬‌تازه بعد از ابلاغ هم میتوانستند ال سی را رد کنند مشکلی وجود نداشته و تنها تقاضای آنها کانفرم شدن ال سی توسط بانک مالزی بوده و طبق خواسته آنها انجام شده . طبق ال سی آنها موظف بودند بند به بند ال سی را اجرا کنند و بند ال سی برای پرداخت پول شرایط ذیل را داشته :
۱- فروشنده شرکت HK باشد ۲- خریدار شرکت ISO باشد ٬ بار تحویل گمرک مالزی شود ٬ بار دارای بیمه باشد٬ بار دارای بارنامه باشد٬ بار دارای گواهی مبدا باشد٬ بار دارای بازرسی و گواهینامه آنرا داشته باشد و اگر همه مدارک به بانک مالزی ارائه میشد بانک میتوانست پول را پرداخت کند.


روزی شرکت HK اعلام کرد که طبق این ال سی ها و طبق خواسته کشتی ها ارسال شده پس از پیگیر ی متوجه شدیم کشتی های مختلفی در مالزی٬ چین و دبی رسیده که فرستنده کالا وزارت نفت است و گیرنده آن شرکت نیکو و هیچ مدرکی هم همراه نداشت ٬ خوب عملا ما صاحب این کالا نبودیم که بتوانیم کاری انجام دهیم و هر چه اعلام میکردم شرکت HK می گفت مدارک را اداره بین الملل نمی دهد و روی بارنامه مهر غیر قابل انتقال زده این بارها در گمرک کشورها طبق قانون تخلیه شد و من مجبور شدم ۱۰۰ میلیون  دلار به عنوان هزینه ها به گمرکات و انبارها پراداخت کنم در صورتیکه صاحب کالا نبودم آنقد طول کشید که به ایران آمدم و چون مدیر عامل شرکت HK نمی توانست در خصوص این مشکل توضیح دهد مجبور شدم با ایشان به پیش وزیر بروم و مشکل را بگویم ایشان از من تقاضا کرد از شرکت ISo بخواهم شرکت پول این ال سی ها را بدون مدارک به حساب شرکت HK واریز کند که آنها بتوانند مدارک را از اداره بین الملل دریافت کنند و تحویل بدهند و من در حضور وزیر نفت ٬ مسئولین نفت٬ مسئولین بین الملل ٬ مسئولین اطلاعات و مشاوران نفت صورتجلسه ای را امضا کردم و به شرکت ISo دستور دادم مبلغ ۱/۹ میلیارد یورو را بابت خرید این کالاها به بانک مالزی قبولی پرداخت بدهد تا من مدارک را برای ترخیص بگیرم و ارسال کنم ٬ و این مبلغ به حساب شرک HK واریز شد و مقرر شد مدارک به من ارائه شود.

بیش از دو ماه طول کشید تا بتوانم آنها را قانع کنم که مدارک را بدهند لذا امور بین الملل ۲ سری بارنامه تحویل شرکت HK داد و گفت از ۱۸ کشتی فعلا این ۲ کشتی را تحویل بگیرید و وقتی مدارک به من تحویل شد باز دیدم بار به نام شرکت نیکو است و غیر قابل انتقال است و گمرک ما را به رسمیت نمی شناخت و مجبور شدم بارنامه ها را به شرکت HK عودت بدهم . آقایان محترم تا امروز که من خدمت شما هستم بار ارسالی مدارک آن نزد نفت است و تا کنون یک برگ هم نداده از بار ارسال شده ۱/۹ میلیارد یورو بود ۷۰۰ میلیون یورو آنرا در چین به کس دیگر دادند و از من خواستند ۷۰۰ میلیون یورو آنرا کسر کنم تا ۱/۲ میلیارد یورو الباقی را جزو معامله بدانم . من طبق قوانین گمرکات میدانستم که بار در یک حد زمانی میماند و بعد ازآن مورد دموراژ و ضبط قرار میگیرد و هر کاری که میتوانستم و هر هزینه ای که فکر می کنید کردم که اتفاقی پیش نیاید و این مسئولین بدون توجه در خواب غفلت بودند . من در مورخ ۱۰/ ۱۳۹۱ به واسطه باز کردن حساب شرکت HK و بواسطه خدمت به وزارت نفت به عنوان مهره کلیدی مالی کشور ایران مورد تحریم قرار گرفتم و اتحادیه اروپا و خزانه داری آمریکا بیش از ۸ دقیقه در خصوص من صحبت کردند و بانک مرا از سیستم سویفت و خدمات بانکی و اتصال به شبکه ایبان قطع کردند . من در آن لحظه مورد بازداشت پلیس دبی قرار گرفتم و دستور انتقال من به اتحادیه اروپا داده شد و بیش از ۷ روز در سفارت ایران خوابیدم و با تلاش سفارت و وکلای دادگاه اجازه استرداد من به اروپا و دادگاه آنجا را نداد و به ایران آمدم . بانک مالزی ۱۵ روز مهلت داشت که هر کار بانکی را انجام دهد و پس از ۱۵ روز سیستم قطع میشد٬ من از وزیر نفت خواستم که با تامین اجتماعی صحبت کند از محل ۴ میلیارد یورو پولی که بعنوان اعتبار به آنها داده بودم ۲ میلیارد یورو را به نفت بدهد و چون آنها مجموعه اجتماعی هستند پول بلوکه نمی شود و با توافق آقای مرتضوی ۲ میلیارد یورو چک تامین اجتماعی را به وزارت نفت دادم که آنها با هم جابه جا کنند و مرتضوی چک ها را عوض نکرد و آن شر مجلس را درست کرد که آن ۱۵ روز مهلت هم گذشت.


لذا در بانک مالزی در حساب شرکت HK در زمان تحریم دو وجه وجود داشت ٬ وجه اول حدود ۷۰۰ میلیون یورو الباقی پول ۱/۵ میلیارد یورو در طول ماههای قبل بود که ۸۰۰ میلیون یورو آنرا برداشت کرده بود و وجه دوم ۱/۲ میلیارد یورو پول حاصل از پیش فروش نفت بود بواسطه وصول ال سی هایی که باز و مدارک آنرا تحویل شرکت خریدار نداده بود.
من زمانی که در ایران بودم با آقای وزیر و مسئولین بازرسی ٬ اطلاعات٬ سپاه بارها صحبت کرده ام و همه مطلع به این موضوع هستند ولی هر کسی دیدگاهی دارد که باید در آن خصوص صحبت کرد در اصل هیچ اتفاق غیر قانونی از سوی من صورت نگرفته ٬ هر خواسته ای داشته اند من انجام داده ام و کار غیر قانونی مرتکب نشده ام.


در مورخ ۹۲/۳/۱۵ مسئول شرکت HK و وزیر محترم تصمیم گرفتند با من توافق نامه ای به امضا برسانند و طرف قرارداد شرکت HK به عنوان صاحب حساب و بانک مالزی به عنوان بانک و اینجانب به عنوان ضامن توافقی را به امضا رساندیم و قرار شد من تا ۱۳۹۳/۳/۱۵ تلاش به خروج از تحریم بانک و انتقال پول به شرکت HK کنم و من چکی را برای مورخ ۹۳/۳/۱۵ صادر و تحویل شرکت HK دادم و قرارد شد بابت پشتوانه چکم هم ضمانتی را تحویل آنها بدهم من اعلام کردم که از مبلغ ۲ میلیارد یورو موجودی حساب فقط ۸۰۰ میلیون یورو آن وجه واقعی شرکت HK است و ۱/۲ میلیارد یورو دیگر پیش فروش است و پولش متعلق به من است و من بابت پول خودم که نباید ضمانت بدهم و برای ۸۰۰ میلیون یورو٬‌ملک ایران زمین را معرفی کردم و آنها ارز یابی سه نفره کردند و ۱۷۶۰ میلیارد تومان کارشناسی به ما اعلام شد و ۸۰۰ میلیون یورو در آن زمان ۱۶۷۰ میلیارد تومان بود و من با این ضمانت قرارداد خود را اجرایی کرده بودم و قرار شد وقتی چک خود را پاس کردم ملک من عودت و بارنامه ها ی بار ارسالی تحویل شود .


با عوض شدن دولت و شکایت وزارت نفت من در ۹۲/۱۰/۹ یعنی ۵ ماه قبل از موعد سر رسید چکم به دادستانی احضار و بازداشت شدم .
من از همه شما آقایان محترم تقاضا دارم بفرمایید من چه اشتباهی کرده ام که به من اتهام اخلال در نظام کشور زده شده ٬‌من چه کاری نباید میکردم و انجام دادم که باعث ناراحتی همه شده و همه خوب هستند و من آدم بد کشور ٬‌من چه کار متغلبانه و یا خیانت در امانت و یا کلاهبرداری کرده ام که اینهمه از فساد من صحبت می شود ؟ چرا سرباز کشورتان را که مخلصانه خدمت کرده مورد اذیت قرار میدهید؟



آقایان محترم من حرفهای حقوقی دارم و چیز زیاد نمی گویم که خارج از عقل باشد و هر کسی که کمی علم اقتصاد روز را بداند می تواند ارزیابی و تشخیص دهد.
من معتقدم درست است که شرکت های من در داخل و خارج از کشور زیر نظر هلدینگ و من فعالیت کرده اند ولی هر شرکت مستقل است و با قانون کشور ثبتی کار می کند٬ مگر می شود ما شرکت خارجی را به قانون کشور دیگر محاکمه کنیم؟ شرکت HK یک شرکت هنگ کنگی بوده شرکت ISO یک شرکت مالزیایی است بانک مالزی هم در مالزی به ثبت رسیده و با قوانین آن کشور کار می کند و معاملات آنها هم در خارج از ایران انجام شده٬ چگونه میشود که من را به عنوان صاحب کل مجموعه بازداشت میکنید و عملکرد آنها را زیر سووال میبرید؟


چگونه میشود یک وزیر و مدیر عامل شرکت HK توافقی انجام دهند و امضاء کنند و وزیر دیگر بیاید و آن را باطل کند و ۵ ماه مانده به پایان قرارداد من را بدهکار خود قرار دهد؟

چگونه است که ما برای دادن یک نامه و به وسیله پیک موتوری امضاء و رسید میگیریم ولی وزارت نفت ۱۸ کشتی را به روی هوا ارسال کند و نامی از من و مجموعه من نباشد و مدارک نزد او باشد و طلب بار از من کند؟ چگونه است که من در زندانن بودم و وزارت نفت ۱ کشتی را از چین برگرداند ٬ مگر میشود بار به نام من باشد و آنها بار را برگردانند؟ چگونه است تا وقتی که تحریم نشده بودم من آدم خوبی بودم حال مفسدشده ام؟

چگونه میشود من پول وزارت نفت را در گذشته برای شرکتهایم خرج کنم ٬ یعنی از آینده به گذشته میرود؟ بانک مالزی بانکی بوده که جواب پس پس داده و نیازی به ۸۰۰ میلیون یورو پول HK نداشته ٬ اموال من در ایران بیش از این بوده و نیاز به پول کسی نداشته٬ چرا باید آبروی من را به ناحق بردید؟

من اگر کلاهبردار بودم یعنی شعورم نمیرسید که در کشوری که میخواهم کلاهبرداری کنم نمانم و اموالی نداشته باشم؟ من اگر کلاهبردار بودم توافق میکردم و از خودم چک صادر میکردم و ضمانت میدادم؟


امور بین الملل نفت یعنی بعد از این همه تجربه هنوز نمیداند باری که ارسال میکند را یا باید برگرداند یا باید تحویل دهد و اگر به امان خدا رها شود از بین خواهد رفت؟
من اگر کلاهبردار بودم روز بازداشتم گفتم از من چه میخواهید؟ گفتند پول یا اموال و با گشاده دستی اموالم را به نام آنها کردم. ایا کلاهبردار چنین میکند؟ من معتقدم اگر انسان قدرتی دارد که نباید از آن قدرت به نغع خود استفاده کرد و تمام این رفتار از طرف خداوند دیده میشود و پنهان نیست.


بانک مالزی یک بانکی بوده که همه بانکهای کشور آن را امتحان کرده بودند و با آن مشکل نداشتند٬ بانکی بوده که بانک مرکزی ایران هم در آن حساب باز کرده بود و آن را قبول داشت و مصوبه ها در خصوص سرمایه گذاری و کار با آن داشته اند ٬ حالا که به لیست تحریم رفت بد شده؟

در لیست تحریم این بانک و اینجانب دلیل تحریم را ببینید چه هست٬ آیا من اشتباه کرده ام؟ اگر همه دست به دست هم میدادند به جای چه کنم های امروز ۱۰ مورد مثل این بانک میساختیم و ۱۰۰ ها میلیارد یورو پول به کشور آورده بودیم . اما امروز هم کنار تصمیمات آمریکا و اروپا حرکت میکنیم ٬ او می گوید زنجانی تحریم است شما هم با او یکصدا شده اید. بر فرض که من آدم سوء استفاده کننده باشم و پول شرکت در آن بانک را از قصد نخواهم بدهم ٬ باز هم اشتباه نکرده ام بانک من طبق قانون تحریم و نباید عملیات بانکی کند٬ چرا به زور مرا به پولشویی دعوت کنید؟

من تنها تقصیری که دارم یک حرکت ناموزون در تاجیکستان بوده که از نظر من تقصیر نیست٬ شب تولدم بوده ٬ رییس حمهور تاجیکستان دستم را گرفت و چند لحظه تکانی به خود دادم٬ خوب چه میکردم؟ آن وسط آیا باید سینه میزدم؟ یعنی جز من کسی تا کنون به خودش تکان نداده؟ فرق من با بقیه اینست که من فیلمم بیرون آمده و مال شما نیامده. کار عیر شرعی که نکرده ام من که نمیتوانستم آنها را ارشاد کنم. حال یاد گرفتم از این به بعد دقت بیشتری کنم و معذرت میخواهم که در این امر ناراحت شدید.

در پایان من دلایل سرمایه گذاری خود ٬ دلایل ورود خود در تامین اجتماعی و منشاء پولهای خود را به عرض رساندم امیدوارم که توانسته باشم اطلاعات خود را به درستی انتقال داده باشم و تقاضا دارم اگر صلاح دانستید من حضورا در مجلس حضور پیدا کنم و به هر سووالی جواب دهم که اثبات کارهایم بشود. آقاین محترم من چون هم وطن شما هستم با من چنین کرده اند چرا با خارجی ها جنین نمیکنند؟

شرکت شل٬ دو میلیارد یورو٬ هندوستان ۶ میلیارد یورو٬ شرکت بیمه چین ۲۳ میلیراد یورو٬ انیک دبی ۴ میلیارد یورو بدهکارند و اصلا کسی پیگیری نمیکند فقط بابک زنجانی به خاطر ایرانی بودنوسیله مناسب قربانی است ٬ کسی هم از حق دفاع نمیکند. آقای ظریف . ۵+۱ مدت ۲ سال است که رو در رو نشسته اند و نتیجه حرف آنها در ۲ سال آزادی ۲ میلیارد دلار پول بوده که در ۴ مرحله برای دارو و غذا مصرف شود که زا آن مبلغ هنوز ۱ میلیارد آن وصل نشده ٬ آن وقت از من انتظار دارند در زندان باشم و با کسی صحبت نکنم ٬ بانک را از تحریم خارج کنم و پول را بپردازم.

شما بفرمایید پول زنجانی اصلا الان آماده پرداخت است یک شماره حساب اعلام کنید که پول را بپردازم ولی نه بانک مرکزی و نه نفت که شماره حساب ندارد ٬ آن حسابهای چین٬ کره و ترکیه هم که یکطرفه است٬ نه پولی میشود واریز کرد و نه پولی میشود حواله کرد . حساب چه شرکتی را میخواهند بدهند که این مبلغ به آن واریز شور و از آن سئوال نشود که این پول را برای چه میگیری؟

آقایان با دست بسته پیگیری کردم که وکلای خارجی من یک بانک خارجی را راضی کنند که با سیستم متصل به شتاب اروپا کمک کنند از موجودی من این مبلغ را انتقال دهند . ماه اسفند امسال که گذشت در ۹۳/۱۲/۲۵ نامه ای به بانک مرکزی و نفت دادند که بیایید و این انتقال را انجام دهیم وقتی نامه به نفت رسید نفتی ها گفتند که تاریخ نامه به روز تعطیل ما بوده و بگویید تاریخ تاریخ آن را عوض کنند و ۱۵ روز طول کشید وکیل ما نامه ای با تاریخ جدید ارائه و با توجه به نامه ارائه شده نفتی ها در روسیه قرار گذاشتند ولی در تاریخ مقرر نرفتند و باعث تعجب بود. در پیگیریها اعلام کرده اند ما اگر پول را وصول کنیم باید به خزانه دولت بریزیم ولی اگر اموال زنجانی را برداریم در نفت سرمایه گذاری میشود. آقایان شما ببینید من با چه کسانی روبرو هستم ٬ من هیچ راهی ندارم جز تسلیم به زورگیری نا حق این افراد و شما شاهد باشید که من در این دنیا به شما گفتم٬ روز قیامت نگویید نگفت و ما متوجه نشده بودیم.

آقاین محترم٬ من از تامین اجتماعی هیچ چیزی نگرفته ام حتی هیچ شرکتی را بازدید و ارزیابی نکرده ام ٬ اینکه مداوم مرا به شرکت برق تبریز وصل میکنند دورغ است. رابطه من با تامین اجتماعی مبلغ ۴ میلیارد یورو پولی است که قبل از تحریم گرفته و حال که تحریم شده میگوید قبول نداریم و شرکت اس سی تی بانکرز من در بانک مسکن ۱ میلیارد یورو و در موسسه توسعه ساختمان ۳/۵ میلیارد یورو قبل از تحریم موجودی داشته که آنها هم میگویند چون تحریم صورت گرفته قبول ندارند در صورتیکه آنها باید جواب شرکت من را بدهند ٬ بانک مالزی تحریم شده ولی بانک مسکن که تحریم نشده ٬ آنها موظف به جواب به مشتری خود هستند ولی خواست دادستان اینست که چون ته همه این منابع به بانک مالزی ارتباط پیدا میکند قابل پیگیری نیست و همینگونه در توقیف بماند.


بابک زنجانی
۹۴/۴/۱۳








































































Comments
* The email will not be published on the website.