1 min read
30 Dec
30Dec

خبرگزاری تسنیم ( مورخه ۹ دی ماه ۱۳۹۲ )

روز نهم دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می‌شناسند و هرگز فریب حیله‌ها و نیرنگ‌های آنان را نمی‌خورند. در این روز مردم ایران نشان دادند که با بصیرتند و در میان گرد و غباری که فتنه‌گران به پا کرده‌اند هرگز، نه راه را گم می‌کنند و نه  از تبعیت از ولی خود دست بر می‌دارند و در نهایت روز نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که این جمله حضرت امام(ره) را که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد» به خوبی در عمل به آن معتقد و پایبند هستند.


تحریم بابک زنجانی توسط آمریکا ، انگلستان و اتحادیه اروپا :

وزارت دارایی آمریکا از افزوده شدن نام بابک زنجانی، تاجر ایرانی به فهرست تحریم های اعمال شده علیه این کشور خبر داده است.بنابر اطلاعیه روز پنجشنبه این وزارتخانه، بابک مرتضی زنجانی، تاجر ایرانی، بانک اول سرمایه گذاری اسلامی (FIIB) مستقر در مالزی و شبکه ای از شرکت های بین المللی به اتهام دور زدن تحریم های اعمال شده علیه ایران به فهرست تحریم های آمریکا اضافه شده اند.آقای زنجانی و موسسه های مرتبط با او به پولشویی برای دور زدن تحریم های اعمال شده علیه ایران متهم شده اند.دیوید کوهن، معاون وزارت دارایی آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، با اعلام این خبر، ایران را به توسل به تمهیدات مجرمانه و پولشویی برای جابجایی نفت و پول خود متهم کرد.آقای کوهن گفت: "ما در رسوا و خنثی کردن تلاش های ایران از طریق بابک زنجانی یا دیمیتری کامبیس یا هر شریک جرم دیگری در آینده، برای فرار از تحریم های بین المللی و سوءاستفاده از نظام مالی جهانی بی رحمانه اقدام خواهیم کرد."یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز گفت: "زنجانی و شبکه بین المللی شرکت ها و بانک هایش مسئول اختفای معاملاتی به ارزش میلیاردها دلار هستند که از جانب رژیم ایران انجام داده اند. او از شرکت هایی مانند آی اس او در مالزی استفاده کرده تا میلیون ها بشکه نفت ایران را خریداری کند و به بازار عرضه کند. او همچنین از جانب ایران با اتکا به نهادهای مالی خود میلیاردها دلار مبادله ارزی انجام داده است."


در هیچ نوع از تحریم های اشخاص و ارگان ها  چنین الفاظی مبنی بر برخورد بی رحمانه بر شخص تحریم شده بی سابقه است اما چرا ؟.............آیا پشت پرده ای وجود داشت ؟



 با عوض شدن دولت  با  توجه به دستور خزانه داری آمریکا به دولت تدبیر و امید بابک زنجانی ۶ ماه زود تر از سررسید بدهی به وزارت نفت توسط دولت تدبیر امید در تاریخ ۹ دی برای اقدام بیرحمانه عنوان شده آمریکا  بازداشت شد . 

آقای کوهن گفت: "ما در رسوا و خنثی کردن تلاش های ایران از طریق بابک زنجانی یا دیمیتری کامبیس یا هر شریک جرم دیگری در آینده، برای فرار از تحریم های بین المللی و سوءاستفاده از نظام مالی جهانی بی رحمانه اقدام خواهیم کرد





Comments
* The email will not be published on the website.