1 min read
09 Jul
09Jul

تاجگردون تصریح کرد: هیچ شکی نیست که از ابتدای به وجود امدن تا انجام تمامی مفاسد اقتصادی بابک زنجانی ماحصل دولت احمدی نژاد است که در آن دایره مفاسد اقتصادی تا این اندازه گسترده شد.

وی ادامه داد:آن روز که آقای احمدی نژاد می گفت پول نفت را باید به دست آدم امین بدهیم، نتیجه این امانت داری و نگاه احمدی نژاد همین بابک زنجانی است.

این نماینده مجلس با بیان این که قانون در دولت قبل به هیچ انگاشته می شد گفت: وقتی می خواهیم از قانون عبور کنیم بدون شک مسبب رشد افرادی هم چون بابک زنجانی نیز می شویم.

تاجگردون تاکید کرد: بابک زنجانی 30 تا 40 سال عمر دارد اما در سال هایی به مفسد اقتصادی تبدیل شد که در دولت احمدی نژاد برای وی شرایط ایجاد شد و رانت هایی زیر سایه فرار از قانون و عبور از قانون در اختیارش قرار گرفت.

وی افزود: اول تا آخر زایش این مفسد اقتصادی به احمدی نژاد و دوستانش بر می گردد که زمینه ظهور این فساد اقتصادی را فراهم و از خطاهای وی چشم پوشی کردند.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: نتیجه سیاست های اقتصادی و رفتارهای مدیریتی آقای احمدی نژاد این شده است که امروز درکشور مرتب شاهد افزایش برگه های تخلفات زنجانی هستیم

آمرین پرونده بابک زنجانی می‌گویند کاندیدای ریاست جمهوری هستیم
رییس کمیسیون برنامه و بودجه از احتمال کاندیداتوری آمران پرونده بابک زنجانی در انتخابات ریاست جمهوری هم می‌گوید و خاطرنشان می‌کند که از روز اول هم گفته‌ایم اعدام بابک زنجانی که البته حق او است اما تسریع آن صحیح نیست. آمرین برای خودشان «راست راست می‌گردند» امر می‌دهند؛ حکومت می‌کنند و کاندیدا می‌شوند. آن‌ها در حدی فعالیت می‌کند که احتمال دارد کاندیدای ریاست جمهوری شوند به نحوی که در حال حاضر که بنده، یکی دو نفر از آن‌ها را می‌بینم می‌گویند کاندیدای ریاست جمهوری هستم در حالی که آمر این موضوع بودند.
روحانی همچنین گفته است که «انتظار مردم این است که ماجرا-پرونده بابک زنجانی- برایشان روشن شود و من به عنوان نماینده ‏ملت ایران و مسئول اجرای قانون اساسی اعلام می‌کنم که در پرونده‌های مهم که میلیارد‌ها اموال عمومی ‏مردم در آن‌ها حیف و میل شده، باید به سوالات مردم پاسخ داده شود.»
در همین راستا ‏تاجگردون می‌گوید: عامل در زندان است و بازپرس و قاضی هم کار خود را انجام می‌دهند اما به نظر بنده باید جامعه و نمایندگان نسبت به این مسئله روشن شوند. اینکه رییس جمهور هم بگوید که من به عنوان مدعی از پرونده مطلع نیستم قابل پذیرش نیست. شاکی باید قوه مجریه و وزارت نفت باشد و ما هم که به وزارت نفت گفتیم ان‌ها هم شاکی شدند که از روند پرونده بی‌اطلاع هستند. حداقل این است که شاکی اطلاعی از پرونده خود ندارد و این نمی‌شود که شاکی به عنوان مدعی از پرونده خود اطلاعی نداشته باشد.
او همچنین در خصوص بررسی حساب‌های دولت تصریح می‌کند: رییس محترم قوه قضاییه باید روشنگری کند نه اینکه بگوید من هم می‌ایم حساب‌ها را بررسی می‌کنم. قانون و دیوان محاسبات داریم که تخلفات را بررسی می‌کنند ومانند دوره‌های گذشته تخلفات را می‌گوید.
این نماینده مجلس در پایان با اشاره به تبعات علنی کردن اختلافات سران قوا می‌گوید: مردم با علنی شدن این اختلافات بی‌اعتماد می‌شوند و کار درستی نیست. / اعتمادآنلاین




ترمینال تاکسی و بانک بابک زنجانی در تاجیکستان 

غلامرضا تاج گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: زمانی در ابتدای فعالیت زنجانی یادم هست که در جلسه‌ها می‌گفتند یک میلیون دلار از پول‌های زنجانی از طریق صرافی‌ها وارد کشور شده است. آخر اگر این حرف‌ها صحت می‌داشت که مبدأ و مقصد صرافی‌ها مشخص بود؛ خب چه شد که هیچ خبری از این پول‌ها نشد. 

به گزارش روزنامه شرق، اهم اظهارات تاجگردون از این قرار است:

آن موقع هم**ه این صرافی‌بازی‌ها با توجیه دور‌زدن تحریم بود. خب حالا هم آقای روحانی باید بیاید و درباره همین تخلف‌ها، جزئیات را به مردم بگوید؛ اینکه کشور به خاطر تحریم‌ها چه ضرری کرد و تا کجا پیش رفت. معلوم نیست اصلا بتوان این منابع را به کشور برگرداند یا نه.

** چندی پیش خانوادگی سفری به تاجیکستان داشتیم؛ یکی از دوستانی که آنجا بود ما را به بازدید از چند جا برد؛ می‏‌گفت هر‌چه تاکسی در تاجیکستان می‌بینی مال بابک زنجانی است. بعد هم ما را برد به یک ترمینال بزرگ که آن هم متعلق به زنجانی بود و بانکی که حالا دولت تاجیکستان درباره آن ادعا دارد. علاوه بر اینها هواپیماهایی دیدیم که آن هم به زنجانی تعلق داشت.

** عمق فاجعه این بود که در بازدید از «خانه ایران» متوجه شدیم که با سرمایه و پول ایران در تاجیکستان سرای فرهنگی بزرگی ساخته‌اند و تابلوهای نفیس در آن به نمایش در‌آورده‌اند و اتفاقا فروردین ٩١ شخص آقای احمدی‌نژاد برای افتتاح «خانه ایران» روانه تاجیکستان می‌شود و نوروز در کنار ١٠ کشور همسایه جشن گرفته می‌شود. حالا اسناد و یافته‌ها نشان از آن دارد که «خانه ایران» متعلق به ایران نیست و به نام یک فرد ثبت شده. مرکز تلویزیون ایران که به نام «تلویزیون نوروز» معروف شده و مرکز بهداشت و درمانی مجهزی در تاجیکستان نیز با سرمایه و پول ایرانی ساخته شده اما هیچ ردپایی از مالکیت دولت ایران وجود ندارد!

**تا‌جایی‌که جست‌وجوها نشان داده گویا پول‌ها را به خاطر تحریم با چمدان و به وسیله اشخاص به تاجیکستان منتقل کرده‌اند و حالا هیچ دسترسی ملی به این منابع پولی وجود ندارد. البته سرجمع این پول‌ها شاید ١٠٠ میلیارد تا ٢٠٠ میلیارد تومان باشد و در مقایسه با ارقام دیگر شاید رقم چندانی نباشد، اما فساد، فساد است.

Comments
* The email will not be published on the website.