1 min read
29 Aug
29Aug

✅ چگونه ایت الله سید کاظم حائری فتنه چند ساله بین شیعیان را در عرض ۱ ساعت از بین بردند ؟
حتما و کاملا مطالعه شود
🔺 چرا مقتدی صدر از سیاست کنار کشید ؟
🔹 همانطور که میدانید امروز دومین مرجع بزرگ عراق یعنی آیت الله سید کاظم حائری از مرجعیت استعفا داده و از مقلدینشان خواستند تابع ولایت فقیه ایران باشند و برای مسایل فقهی به ایشان رجوع کنند .
🔹 ایشان فرمودند : بر همه مومنان لازم است که از ولی فقیه، رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(سایه اش مستدام) اطاعت کنند. حضرت ایشان برای رهبری امت و اداره مبارزه با نیروهای ستمگر و مستکبر در این شرایط، شایسته تر و بایسته ترند، شرایطی که نیروهای کفر و شر ضد اسلام محمدی اصیل هم قسم شده اند .
🔺قابل توجه دوستانی که نمیدانند : بیش از دو هه قبل سید محمد صدر , پدر مقتدی و همچنین اصلی ترین مرجع عراق امور مرجعیت را به آیت الله حائری واگذار و دستور داد از این پس همه ازایشان اطاعت کنند .
🔹 بنابرین تقریبا تمام هواداران صدر از جمله " شخص مقتدی " مقلد ایشان شدند . همچنین مقتدی به پیروی از عقاید پدرش معتقد است : " مرجع تقلید بر همه امور مقلدانش ولایت داشته و باید در همه امور سیاسی و غیر سیاسی حضور فعال و تعیین‌کننده داشته باشد و در مواقع حیاتی به مرکزی برای هدایت مقلدان مذهبی در دفاع از ارزش‌های دینی و ملی بدل گردد و در مسایل حکومتی، قضایی، اجتماعی و شرعیِ همه امور ارشاد و اعمال نماید "
🔹 حال که ایت الله حائری به عنوان آخرین حکم , پیروی از امام خامنه ای را واجب دانستند احتمالا اکثریت هواداران صدر به تقلید از رهبری رو میاوردند . شاید بخاطر همین است که مقتدی صدر و دیگر اعضای کلیدی این جریان دقیقا مصادف با اعلام حکم اطاعت از امام خامنه ای از تمامی امور سیاسی عراق انصراف داد .
🔹 بنابرین از الان به بعد طبق سنت جامعه شیعه عراق ولی فقیه مقتدی صدر امام خامنه ایست
🔺همچنین ایت الله حائری در پیامش " منحصرا خطاب به مقتدی " از فرزندان شهید صدر خواست :
- بر فرزندان دو شهید صدر که رحمت خدا بر آن دو باد، لازم است که بدانند که دوستی آن دو شهید اگر با ایمان به روش آن دو در عمل صالح و با پیروی واقعی از اهداف آن دو همراه نباشد، کفایت نخواهد کرد و بدانند که مجرد ادعا یا نسبت خویشاوندی به آن دو شهید کفایت نمی کند و هر کس تلاش کند به نام آن دو شهید بین فرزندان امت و مذهب تفرقه بیاندازد یا به نام آن دو رهبری را بر عهده گیرد در حالی که فاقد درجه اجتهاد و دیگر شرایط قید شده در رهبری شرعی است، در واقع صدری نخواهد بود هرچند چنین ادعای کند یا نسبتی داشته باشد.
🔺و اما آخرین میخی که ولی ایت الله حائری به تابوت جریان صدر زد دستور به حمایت از حشد الشعبی به عنوان یک نیروی مستقل بود .
🔹 ایشان در این باره فرمود : همه مومنان را به حشد الشعبی مقدس سفارش می کنم و همه باید از آن به عنوان نیرویی مستقل که در دیگر نیروها وارد نشده است، حمایت و آن را تایید کنند زیرا همان گونه که بارها تاکید کرده ام، کنار دیگر نیروهای مسلح عراقی، قلعه محکم و دست توانا برای کسانی است که در پی امنیت و منافع مردم کشور عراقند .
🔴 نتیجه این استعفا از دو حالت خارج نیست :
۱ . اکثریت غریب به اتفاق هواداران صدر توبه میکنند و امام خامنه را به عنوان ولی فقیه جدید خود میپذیرند .
۲ . لجبازی را ادامه میدهند اما اینبار دیگر بر اساس فقه سلیم شیعه دیواری حائل بین شیعه و شیعه نماها کشیده شده و دیگر برای مجاهدین عراقی و شیعیان آزاده جای تردیدی بر مقابله با مخالفان رهبری نخواهد ماند .
🛑 حال چرا مقتدی از تمامی فعالیت های سیاسی خود استعفا داد ؟
۱ . به احتمال کم سرش به سنگ خورده و میخواهد توبه کند . ۲ . میخواهد مشغول به گذراندن دروس حوزوی برای رسیدن به درجه اجتهاد و پس از اون مرجعیت گردد .۳ . میخواهد ادعای اجتهاد و مرجعیت کند که تا میتواند از صدری هایی که نسبت به رهبری کینه بر دل دارند پیرو جمع کند .۴ . از این پس حتی انتقادش نسبت به جمهوری اسلامی ایران و یا حتی حشد الشعبی موجب کاهش محبوبیتش خواهد شد پس در پشت پرده براین میاید تا باقی ماندگان صدری را علیه مقاومت بشوراند

Comments
* The email will not be published on the website.