1 min read
15 Apr
15Apr

به گزارش صنایع پلاستیک، بانک کونلون چین، که  از جمله بانک هایی است که فعالان اقتصادی ایران، عمده مراودات خود را با آن انجام می دهند، با ارسال یک پیام سوییفتی از ادامه همکاری در نقل و انتقال پول با تهران، به علت عدم تمدید معافیت های ایالات متحده آمریکا، اعلام انصراف کرد.

پیشتر هم این بانک، تحت فشار زیادی برای قطع روابط تجاری خود با شرکای ایرانی اش بود و بارها اخبار ضد و نقیضی از نحوه کار آن به گوش اهالی تجارت رسید.در دور پیشین تحریم بانک کونلون، یکی از مهمترین کانال های ارتباطی ایران و چین به شمار می رفت.

در دوره اوبوما، این بانک پول حاصل از صادرات نفت ایران را ذخیره می کرد، و سپس تحت عنوان یک حساب کلی، خریدهای بخش دولتی و بخش خصوصی ایران از چین را از این محل به طرف های چینی پرداخت می نمود. اما در دوره ترامپ، این بانک از ابتدای آغاز تحریم ها تحت فشار سنگین آمریکا برای اتمام همکاری با طرف های ایرانی بود.

عمده کالاهایی که در حال حاضر ایران به چین صادر می کند، روزانه چند صدهزار بشکه نفت خام، فرآورده های نفتی، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی است که حال باید دید، پس از عدم همکاری این بانک، چه وضعیتی خواهند یافت.


Comments
* The email will not be published on the website.